Czy praca może być źródłem satysfakcji, zadowolenia i zaangażowania?!
Tak. Zdecydowanie tak! W swojej karierze zawodowej, którą rozpoczęłam w 1990 roku, miałam przyjemność pracować w firmie z „ludzką twarzą”. Było to 8 lat budujących wyzwań, ciągłego rozwoju, dużej swobody w działaniu, szerokiego zakresu kompetencji i odpowiedzialności, pokonywania przeszkód, osiągania zaplanowanych celów, radości z pracy w zespole i tworzenia wspaniałych relacji. Pracowaliśmy w atmosferze zaufania i szacunku oraz codziennej ludzkiej życzliwości. Praca była przyjemnością, sposobem realizowania siebie, a nie przykrym obowiązkiem.
Z doświadczenia wiem, że mało jeszcze mamy takich firm. Zazwyczaj, liderzy, w swojej codziennej pracy skupiają się na „twardej” stronie zarządzania – celach biznesowych i działaniach operacyjnych, mniej uwagi zwracając na „ludzką stronę biznesu”, czyli miękkie aspekty współpracy z ludźmi.
Doświadczenia firm z „ludzką twarzą” pokazują, że działania liderów, takie jak:
- skupianie się na człowieku, zapewnianie przestrzeni do uwalniania potencjału i prezentowania najlepszej wersji siebie,
- budowanie atmosfery zaufania, szacunku, życzliwości, dwustronnej komunikacji i partnerstwa,
- budowanie relacji międzypokoleniowych,
- docenianie, wspieranie, rozwijanie i inspirowanie,
przyczyniają się do zwiększania zaangażowania i satysfakcji pracowników, co skutkuje osiąganiem ponadprzeciętnych wyników w firmie.
Pamiętajmy, że w obecnych czasach „jedyną wartością, której konkurenci nigdy nie zdołają powielić – stanowią ludzie” (Judith Leary-Joyce)
Moim marzeniem i celem działania jest wzmacnianie w firmach „ludzkiej strony biznesu”, zwiększanie liczby firm, w których ludzie chcą pracować, rozwijać się i czuć sens wykonywanej pracy.
Dlatego z chęcią dzielę się z Państwem swoim doświadczeniem, pomagam w doskonaleniu i praktycznym zastosowaniu potrzebnych w tym celu umiejętności miękkich, wspierając Państwa działania na etapie przygotowań i wdrażania zmian.
Zapraszam do współpracy!
Elżbieta Kowalewska